måndag 24 oktober 2011

Look for the girl with the sun in her eyes

Haha, så ah detta har varit en så sjukt misslyckad dag!
Först kommer jag till skolan 40 minuter för tidigt, vilket i och för sig var med mening, hade inget att göra hemma och många var redan i skolan så jag drog dit för att ha något att göra. När lektionen jag faktiskt skulle gå på började, klockan halv tre, insåg vi att NEHE vår lärare kommer inte. Så jag åkte in till skolan helt i onödan. KUL.
Fail nummer två var när jag träffade min vän Jespher i Mölnlycke centrum senare på kvällen. Vi gick förbi biblioteket och då insåg jag att jag behövde nytt bibliotekskort eftersom jag för några veckor sedan tappade min plånbok på bussen. Så vi gick in och jag gick fram till kassan och berättade att jag behövde ett nytt kort för att min plånbok var stulen. Enklare att förklara då liksom. Biblotikarien ansåg att vi behövde spärra kortet, och det är först när hon säger det som jag inser att jag har fått tillbaka plånboken. UGH jag hade helt glömt att en tant hade hittat den inne i stan och gett tillbaks den. Med bibliotekskort i.
Men jag kunde ju inte riktigt avbryta henne och säga att jag har kortet trots allt. Så det slutade med att jag behöver gå ner till biblioteket igen imorgon med pass för att hämta ut ett nytt kort (onödigt) plus att biblotikarien såg att jag har en skuld till biblioteket på 60 spänn som jag fick betala. ASKUL.
Haha, fattar inte hur jag lyckas.

Så nu sitter jag hemma i myskläder i min leopardfåtölj och lyssnar på Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band och funderar på att göra te. Eller så lägger jag mig i sängen och kollar på Doctor Who tills jag somnar. Känner att det kan nog bli en mix av dem två.









Är sjukt inne på The Beatles atm, och detta är en av mina favoritlåtar med dem. Den är så underbart skön. Lucy in the Sky with Diamonds. Låten handlar om LSD (Lucy, Sky, Diamonds) och ah, den är sjukt bra. LSD är inget jag håller på med, kanske jag bör lägga till. Tycker fortfarande att låten är som sagt underbart skön, videon med. 



Gonatt! /Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar