fredag 21 oktober 2011

Lite tjafs från en förkyld tjej

Tja!
Emma här.
Jag skulle egentligen varit på väg in till skolan just nu, men den här idiotiska förkylningen håller mig hemma idag med. Känns jättedumt, skulle egentligen haft en presentation i Mediekunskap + att jag har en inlämning i Multimedia idag. Men jag vill verkligen vara så frisk som möjligt till helgen, så ah, jag tar det lugnt idag med.
Det som händer i helgen som är så fint är att först på lördagen så ska jag + 3 klasskamrater föjla med en kille som heter Wille Sahlén till en inspelning av en... jag vet inte säkert vad det är, Wille beskriver det som en "halvmusikvideo med zombies". Hur som helst, det ska bli jättekul! Det vi ska göra där är att vi ska spela in behind the scenes, dokumentera hela grejen liksom! Känns som ett sjukt bra tillfälle att se hur det fungerar på en inspelningsplats, och att göra dokumentärer och behind the scenes är något jag skulle kunna tänka mig att jobba med, så jag är galet taggad.
Efter det på kvällen/natten blir det klassfest! Vilket också ska bli jättekul. Min klass är lite väl uppdelad just nu, så vi känner att en klassfest blir perfekt. Släng i några ungdomar lite alkohol and friends shall be made! ;)
Superlördag! Tänk om jag är sjuk. Fattar inte hur jag kan ha sådan otur? Åh.

Något som suger med att vara hemma från skolan är att man får så fruktansvärt tråkigt! Jag har varit hemma 2,5 dagar nu, och det  s u g e r.
Spenderar dagarna med att kolla på Doctor Who, spela tv och dataspel, läsa böcker, sova och spela Pokemon på min gamla Gameboy Color. Fatta vilken nostalgitripp det är!
Vilken nörd jag är ändå.
Det värsta med att vara sjuk är att jag inte kan träna. Har inte tränat sen förra onsdagen. En och en halv vecka. Och så äter jag som en gris nu när jag är sjuk med. Har säkert tryckt i mig en hel liter glass på bara några dagar.

Nej, nu ska jag sluta klaga på mitt liv som rastlös, förkyld och uttråkad tonåring.
Hoppas ni andra har en roligare fredag!

Kram! /Emma

Btw. Jag ska försöka klämma in en relevant bild till varje blogginlägg jag gör - blir mycket roligare då - men inte denna gången. Har ingen bild för tillfället. But since we're talking about movies,
detta är en musikvideo jag och en klasskompis gjorde i ettan. För att vara något av det första vi gjorde så är jag ganska stolt endå! Känslan vi försöker förmedla är nostalgi, det ska bli som en berättelse utan röst.
(sätt kvaliten till 450, blir så mycket snyggare!)

4 kommentarer:

  1. Skit fin video! /Maja

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte förstå att du inte tycker det är skönt att bara vara hemma? Fast iofs så är de annorlunda när man går i skolan, man missar en del vilket bara blir jobbigt sen när man kommer tillbaka..
    Men åh för att spela Gameboy Color det hade jag också när jag var yngre men gav de till mina småkusiner sen snäll som man är! ;P hehe

    Å videon va jättefin, den fick mig att längta efter sommarn... Suck!

    <3

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir att ni gillade videon! ^^

    Emelie, jo asså det är klart att det är skönt, men jag blir snabbt uttråkad på att bara ligga i sängen osv, vill ut och hitta på saker :3

    SvaraRadera
  4. ÅH, gillar videon jätte mycket! Kul med en ny blogg att läsa också!

    SvaraRadera