torsdag 27 oktober 2011

As casual as a light flickers before it's night

Emma här!
Nu vart det ett tag sedan jag bloggade trots allt. Jag som tänkte blogga varje dag. Det gick ju sådär. Men jag har haft anledning, plugg plugg plugg. Det har varit så sjukt mycket den senaste veckan. Är helt slut. Idag har varit sjukt påfrestande. Först på morgonen hade vi 1,5 timmars uppsatsskrivande om Shakespeare i på engelska. Jag skrev 6 sidor. Ganska nöjd med det, haha! Sen direkt efteråt hade vi världens genomgång i matten. U-s-c-h. Men för första gången på länge så förstod jag faktiskt vad min lärare förklarade. Gick riktigt bra där ett tag!
DESSUTOM så hade vi ett betygsgrundande seminarium om boken Främlingen i Svenskan på eftermiddagen. Riktigt kul, jag kände att jag hade mycket att säga, men om man har varit igång hela dagen så blir man ju helt  s l u t.

Har även avslutat terminens första film! Min plan är att lägga upp den på youtube i morgon, lägger såklart upp den här med då. Filmen blev inte som vi tänkt oss, mycket vi filmade in försvann i en olyckshändelse. Eftersom vi inte hade tid att filma om fick vi ta vad vi hade liksom. Med tanke på omständigheterna är jag stolt över mitt filmteam. Eller ah. Mitt och mitt. Haha!




















I morgon är sista dagen för mig i skolan på nio veckor. Det är därför lärarna har pushat så mycket. Det är nämligen så att nästa vecka är det höstlov, sen har jag APU (typ som prao fast mer på riktigt) fram till jullovet. Känns sjukt sorgligt, kommer sakna min klass ju. Kommer i och för sig jobba med 3 klasskamrater under APUn. Hm. Nä, det blir att ordna stora fika-möten! ;)

Jag har verkligen inte mer att skriva just nu. SÅ jag får säga godnatt och hoppas på att jag får mer sömn i natt än jag gjorde förra natten. Antagligen inte.

Kram! /Emma

BTW, här är sjukt bra låt jag vill tipsa om. Den är avslappnad, chill typ och texten är väldigt.. asså konstig men samtidigt berättande och enkel. Tolkar att den handlar om en rockartist eller så som har en tjej han ligger med/drogar ner sig med när de är i samma stad. Typ. Om någon får an annan tolkning så vore det jättekul om ni kommenterade, tycker det är jätteroligt att prata om sånt! :)

2 kommentarer:

  1. Matte är kul! (punkt) :D

    ohh fy satan vad skönt med lov, själv har man ju inte sådana längre hehe ;P

    Vart ska du praktisera? :)

    SvaraRadera
  2. Nej, matte suger! Sitter och räknar på en hemtenta i MaB som ska vara inne efter lovet (tack lärarn<3). Inte kul :c

    Ja, sjukt skönt! Jag ska praktisera hos en kille som heter Wille Sahlén, jag och ett gäng ska göra film i fem veckor. HUR kul som helst! :D

    SvaraRadera