tisdag 15 november 2011

Hantverksvecka och apu

Hej igen, trött Nike här.
Just nu ligger jag i sängen och skriver från min mobil, skänns som jag ska somna när som helst för jag har presis tagit min sömntabblet.. Men ska försöka skriva!
Förra veckan hade jag ett möte med mamma och min kuratorer och folk i skolan, & äntligen bestemde vi oss för att ta bort vissa kurser från mitt shema. Så nu har jag tagit bort kultur och stil historia och sedan matrial kunskap, så har jag också fott sov morgon på torsdagen så jag börgar senare på hantverken. Skönt eftersom det var några av mina jobbigaste emnen tyckte jag.
Denna vecka är det hantverksvecka, så vi håller på att starta upp en affär på Drottninggatan, som ska ha över 75000 gamla olika kläder. Så vi gör iording allt i affärn som är 800 kvadrat, och sedan ska vi sälja. Dem kommer ochså sälja några av Håkan Hellströms använda kläder!! Jag och min kompis håller på att leta efterdem, men har inte hittat än. Kommer också sälja andra skändisars kläder. Vi håller ochså på med att redesigna plagg som sedan ska säljas i butiken. Vi är inordnade i grupper med blandat ettor och tvåor och jag har hamnat i en grupp med två andra Mcr fans, och en som gillar tbp, woho!affären ligger presis bredvid shock, så då har man någonstans att gå på raterna, hehe. Det har stått om affären i Expressen och Metro idag, och förmodligen tv 4 kommer sända om den på torsdag. Lite coolt..
Idag besökte jag min apu platts, som jag ska va hoss efter jul i 11 veckor. Hoss independent kostym. En av Nordens största kostym föråd, som gör kläder till massa svenska filmer, reklamer, videos, pogram m.m. Har bland annat fott se kläder som dem haft med i astrid Lindgrens filmer idag. Så där kommer jag få sy, är väldigt närvös, skänner mig så dålig på att sy.
Imorgon ska jag vara på jobbet kl 8 och slutar kl 5, så ska ta att sova nu.
God natt alla! /Nike

1 kommentar:

  1. Shit va kul med den där affären! Det måste du berätta mer om sedan! :D <3

    SvaraRadera