torsdag 10 november 2011

I need to die to feel alive

Hejsan, Maja här.
I måndags fick vi i våran klass reda på att vi ska vara med på Eldkonst som är nu i december. Vi ska göra tre stora maschallhållare typ, som stora "konstverk" som ska synas i kvällsmörkret, eftersom detta är någon gång vid kl åtta på kvällen. De här ska stå på gräsmattan i "parken" där och lysa upp, och sedan kommer det även vara massa dansare där och dansa. Och sen så är det några andra som ska göra något i halm som de sedan ska sätta eld på. Det är tydligen över 100 personer med och arrangerar detta så det känns lite coolt att vi ska få vara med ;)
från Eldkonst 2008



Jag sitter just nu och lyssnar på Nightwish, har bara hört någon låt förut och inte gett dem så stor uppmärksamhet. Men nu är det en kompis som har frågat om jag vill med och se dem i Göteborg nästa år, så nu ska jag ge dem en chans :) De är lite annorlunda, med en tjej som sjunger lite opera aktigt blandat med rock (det kallas tydligen för Symphonic metal) och det brukar ju inte jag lyssna på, men jag älskar ju konserter så ska verkligen försöka gilla dem ;D
Efter ca. en timmes lyssnande har jag fastnat lite extra på
Wish I Had An Angel och Bye Bye Beautiful














Någon som har något tips på bra Nightwish låtar?


Antar att jag måste gå och duscha nu, och sedan sova, så bye bye beautiful ;P /Maja
Slänger in en bild också, tagen nu under veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar