torsdag 1 december 2011

1 December

Vinnare: Dieselråttor och sjömansmöss

(från wikipedia)
Dieselråttor & sjömansmöss var SVT:s julkalender 2002.
Serien utspelade sig på ett fartyg där två barn; Ofelia och Philémon, blev krympta och tillfångatagna av ett gäng råttor som bodde bland rören i maskinrummet. De blev förvandlade av toalettdykaren Lucky Closett och under nästan hela kalendern var deras mål att bli stora igen. Serien spelades in i Göteborg, med ett datoranimerat fartyg som drev förbi på bild under slutet av varje avsnitt.

Här får ni avsnitt ett
(Avsnitten är från )
Del 1
 
Del 2

1 kommentar:

  1. Hej!

    Riktigt söt blogg du har här! Vilken julkänsla jag fick när jag besökte dig! Kul att du länkar mina YT klipp från julkalendern! Jag Lägger även upp Mysteriet på Greveholm i år, ett avsnitt för varje dag som går fram till julafton!

    Kolla gärna in min blogg där jag lägger upp avsnitten ! :))

    Kramar Angelica!

    SvaraRadera